De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Jorn Ballas - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Jorn Ballas - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen

Door: Jorn Ballas

Blijf op de hoogte en volg Jorn

29 Juli 2009 | Nederland, Kerkrade

Beste lezer,

leuk dat je hebt besloten om mij te volgen op mijn avontuur naar de Verenigde Staten. Het begint dan wel pas de 14e Augustus, maar ik ben er constant mee bezig.

Eerst was er de enorme administratieve rompslomp van de Universiteiten om het hele verhaal rond te krijgen. Dan pas kun je gaan kijken voor een visum.
Hiervoor moet je ook ongelooflijk veel formulieren invullen en je moet ook nog naar Amsterdam, naar de ambassade voor een gesprekje, voordat je je visum krijgt opgestuurd.

Als ik 14 Augustus aankom in Spingfield, Missouri krijg ik een aantal dagen introductie op de campus, de school en de omgeving. Op 24 Augustus beginnen dan de lessen. Ik ga 5 vakken volgen:
- Fundamentals of Public Speaking
- Interpersonal Communication Theory and Skills
- American Democracy and Citizenship
- Public Administration
- Federalism and Intergovernmental Relations

Verder kan ik nog niet veel zeggen, omdat ik het gewoonweg nog niet weet. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en ik zal iederen up-2-date houden!

Groetjes,

Jorn

  • 29 Juli 2009 - 10:15

    Tim:

    lekker menneke vaan miech!

  • 29 Juli 2009 - 13:10

    Jermaine:

    Hi Jorn,

    Lang geleden.. Maar leuk om te lezen dat je zulke plannen hebt! Geniet van je tijd in de VS, want je weet wat ze zeggen.. Time flies when you're having fun! Weet er alles van. Begin nl aan mijn laatste weekje in NYC.. Heb hier 3 mooie maanden (stage) achter de rug! Het is inderdaad gerotzooi in het begin (al dat papierwerk), maar het is de moeite waard!!

    Have fun and good luck!

    Groetjes!

  • 29 Juli 2009 - 14:53

    Aimee:

    Jippie!! Echt spannend zeg. Jans veul plezeer wiesse!!! XX Aimee

  • 29 Juli 2009 - 16:52

    Jo En Rinie Dohmen:

    Leuk dat je ons in je adressen bestand hebt opgenomen. Wij gaan beslist al je verhalen volgen.
    Wij wensen je veel sterkte bij de voorbereidingen,een heel goede reis en veel plezier en succes met je studie in Amerika.

  • 29 Juli 2009 - 17:13

    (tant) Ingrid:

    Je hebt er een fan bij!!!
    zal je op de voet volgen, maar hoop ook op een skype sessie zo nu en dan!xxx

  • 29 Juli 2009 - 17:30

    Yannick:

    Jorn, Heel veel plezier in the USA en jruss mich Obama.

  • 29 Juli 2009 - 22:49

    :

    ik zit je ook op de hielen hahahha

    heel veel plezier en 14 augustus komt wel erg dichtbij :D

    Take Care,

    Ferdous

  • 30 Juli 2009 - 12:57

    Sandy:

    He Jorn!!

    Leuk dat je naar de VS gaat! Ik wens je heel een hele mooie ervaring toe maar vooral heel veel plezier.

    Liefs Sandy

  • 02 Augustus 2009 - 12:03

    Robbert:

    Jorn! Zoals het er nu naar uitziet kom ik pas de 11e richting het Mooie Zuiden! Overigens, ik zal ook even snel een waarbeniknu aanmaken, altijd handig! Ik bel je zsm.

    Robbert

  • 02 Augustus 2009 - 20:35

    Patty:

    Nu breekt voor jou dan ook de leukste periode van de HEBO aan!;) Het is zo weer voorbij dus ik kan maar één ding zeggen: Enjoy!

    Ciao

  • 15 Augustus 2009 - 16:40

    Jade:

    Heeeeeeeey Mister! Ben je al aangekomen in de States? Is t weer sjun? Wooeee geniet ervan ;)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kerkrade

Studeren in de VS

Recente Reisverslagen:

11 December 2009

Slapgiving

24 Oktober 2009

Jaaaaa er lebt noch!

28 Augustus 2009

Na 1 week les

18 Augustus 2009

Status tot nu toe

29 Juli 2009

De laatste voorbereidingen
Jorn

Actief sinds 29 Juli 2009
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 7228

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2009 - 15 Januari 2010

Studeren in de VS

Landen bezocht: