De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Jorn Ballas - WaarBenJij.nu De laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Kerkrade, Nederland van Jorn Ballas - WaarBenJij.nu

De laatste voorbereidingen

Door: Jorn Ballas

Blijf op de hoogte en volg Jorn

29 Juli 2009 | Nederland, Kerkrade

Beste lezer,

leuk dat je hebt besloten om mij te volgen op mijn avontuur naar de Verenigde Staten. Het begint dan wel pas de 14e Augustus, maar ik ben er constant mee bezig.

Eerst was er de enorme administratieve rompslomp van de Universiteiten om het hele verhaal rond te krijgen. Dan pas kun je gaan kijken voor een visum.
Hiervoor moet je ook ongelooflijk veel formulieren invullen en je moet ook nog naar Amsterdam, naar de ambassade voor een gesprekje, voordat je je visum krijgt opgestuurd.

Als ik 14 Augustus aankom in Spingfield, Missouri krijg ik een aantal dagen introductie op de campus, de school en de omgeving. Op 24 Augustus beginnen dan de lessen. Ik ga 5 vakken volgen:
- Fundamentals of Public Speaking
- Interpersonal Communication Theory and Skills
- American Democracy and Citizenship
- Public Administration
- Federalism and Intergovernmental Relations

Verder kan ik nog niet veel zeggen, omdat ik het gewoonweg nog niet weet. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en ik zal iederen up-2-date houden!

Groetjes,

Jorn

• 05 Augustus 2009 - 10:04

Wim Kierkels:

Fantastisch dat je dit gaat doen, Jorn.Wat een geweldig avontuur. Zal je goed doen, in alle opzichten!
    Jrus, va Kiek!